Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dobrý den,

v roce 1985 nemohlo nikoho napadnout, že bude nějaká integrovaná doprava a že linky se stejným systémem číslování dojedou nejen do Středočeského, ale také na hranice Ústeckého kraje. Proto byly pro noční linky zvolena čísla od 51 a 501, následně pro školní linky od 551 a pro příměstské noční linky od 601. Ale letos už rozvoj linek v kraji narazil na hranice tohoto systému. Příměstské linky vyplnily čísla od 301 do 399 a autobusové linky jen v okolí Prahy už vyplnily číslice od 401 do 499. A v regionu je vydáno cca 750 licencí na autobusové linky. A jelikož se linky příměstské liší z hlediska odbavování, platnosti některých jízdenek a zásadně z hlediska financování, potřebují mít jednotnou číselnou řadu. Od 1. 7. například bude nutné očíslovat všechny linky MHD v Kladně čísly od 501 či od 601, další čísla musí dostat linky na Sedlčansku, Dobříšsku, Benešovsku atd. Proto jsme na ROPIDu rozhodli o změně, která nejvíce přidělává práce nám i dopravcům a kdybychom jí udělat nemuseli, tak nás k ní nikdo nedonutí ani mučením.

Aby příměstské linky měly jednotnou řadu od 301 do 750, logicky je potřeba noční linky odsunout až na konec a tam je opět sjednotit, aby byly snadno poznatelné. Ostatně několik evropských měst noční linky začínající devítkou má. Celkově to máme ještě složitější v tom, že máme poměrně zastaralý odbavovací systém, který jiná čísla než 1-999 neumí. A jednotlivá čísla linek slouží nejen pro vás jako cestujícího, ale když si řidič číslo nakóduje před jízdnou, podle něho se mu zobrazí transparent, nebo se přihlašuje do dispečerských systémů a podle toho také město proplácí odjeté výkony pro cestující nebo neproplácí služební přejezdy.

0 0
možnosti
Foto

Těch interních linek (neviditelných) je cca 200 a i ty musí být někde umístěny a místa pro ně se hledají jen těžko. Nyní se nalezla od 280 do 299, pak od 751 do 800 (dočasně, než i sem dorazí příměstské linky) a od 801 do 899. Je tam třeba 40 náhradních linek za metro, linky při muzejní noci, náhradky za tramvaje, smluvní linky, přejezdy mezi garážemi, účelové linky na obě výstaviště apod.

Aby tyto linky měly nějakou možnost umístění, museli jsme se zabývat i tím, že v číselné řadě od 101 do 299 bylo 80 volných čísel.

Takže se Vám omlouváme, hodně lidí vyřešení toho problému věnovalo téměř rok, kdy probíhaly diskuse o technických možnostech systému, práce s číselníky apod. Nakonec se realizuje co nejjednoduší změna s nejmenšími možnými náklady. 51-59 na 91-99, 501-515 na 901-915 a 601-610 na 951-960 (noční příměsta dostávají také na začátek jednotný poznávací znak pro noc). A školní linky se z 551-575 mění na 251-275. Kdyby tato změna neproběhla, integrace vnějších linek do systému PID by se zastavila nejméně do doby realizace nového odbavovacího systému a koupě všech pokladem a označovacích strojků do téměř 4 000 vozidel, což dříve než za 5 let pravděpodobně neproběhne.

0 0
možnosti

Mě mnohem více vadí to co některé naplaveniny vnutily rodilým Pražákům místo tramvajenky. Ať už to je průjem nebo banda šikanující záklaďáky nebo je to něco jiného, je to cizorodý prvek nerespektující tradice dlouhodobých obyvatel Prahy.

0 0
možnosti
Foto

Já, ač Pražák, bych to nehrotil. Asi hlavně proto, že jsem tím nočním spojem už asi 40 let nejel.

K Nám jezdí noční tram 52 a tak se holt bude jmenovat 92. Co na tom?

Zavedli nám 21 a za pár dní si na ni lidé zvykli.

0 0
možnosti

Tak to je problém Pražáků. Nás z dědin v Beskydech to nepostihuje. My večer z partičky mariáše z hospody chodíme bez číselných označení a i kdybychom únavou upadli, tak to není problém.

0 0
možnosti

Nevim, ale prvni co udelal z prazskych linek verejnej dum se jmenoval Lacek, nebo Lacko a byl to Slovak.

0 0
možnosti

Tak to se do Prahy dostal nejaky Brnak, nebo nekomu je.blo .

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS