Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a96n 53H61l91e26d61í75k 8528879568666

STOKRÁT Klaus varoval před Lisabonskou smlouvou a Češi ho nazvali ruským agentem,--- Klaus si zaslouží pomník !!! Je to patriot.

+3/−4
1.7.2017 21:18

S37v78a88t17o53p48l56u22k 22Č93e67c72h 1535357881822

Slušný člověk by si o kreaturu,která darovala za úplatu milost těm největším loupežníkům,kteří teď za to krmí ten jeho institut,neopřel ani kolo.

+6/−2
1.7.2017 17:56

J57a29n 98K37o70ř80á72n 7987318328106

Kterým defraudantum a tunelarum ??

+3/0
1.7.2017 14:50

L50a31d86i26s50l89a82v 24J97í76l12e11k 9562179272551

Podle mne došlo k rozdělení republiky proto, že politici nevěděli, jak dál. Parlament se nebyl schopen dohodnout na osobě prezidenta. Několik měsíců jsme neměli žádného. Periodicky se poslanci sešli, provedli neúspěšnou volbu a zase se rozešli. Stejně tak nebylo možné postupovat v transformaci ekonomiky a v mnoha dalších oblastech. Po rozdělení to šlo, i když zdaleka ne ideálním způsobem.

+3/0
1.7.2017 12:12

J69a38r79o17m66í37r 78S27t33r87a29š95i56l 16S88t85. 3314474160905

Ale šéfe...., každý den to ví každý Čech !! Jenže dosud se nenašel nikdo to sepíše zašle na ty naše různé prokuratury, Bizky a podobné. Předpoklad je zametení pod koberec - takže s tím šupem na další instituce. které to bude zajímat. A není sám....

0/0
1.7.2017 11:47

M34a76r27t82i70n 21B89u16s55i27d51e30a 4523340

Jak se takový blábol může dostat do výběru?8-o

Jaká amnestie? Amnestie se vztahovala klasicky na méně závažné případy s cílem uvolnit věznice (což bylo potřeba, neboť řada odsouzených musela čekat na výkon trestu) a nikoli na nějaké tuneláře.

Autor zřejmě naráží na abolici.. Ale tam nešlo ani o odsouzené lidi. To se vztahovalo na případy, kdy obviněným nebyla ani po více než 8 letech prokázána vina (za něco, za co by jim nehrozil trest delší než 10 let)...přičemž doba, po kterou se obviněný soudu vyhýbal se do té lhůty nezapočítávala.

Přece je nutno mít nějakou civilizovanou lhůtu, během níž padne nějaký rozsudek. Nelze přeci někoho DOŽIVOTNĚ soudit (zbavit ho osobních svobod v nakládání se svým majetkem, výkonem nějaké práce, cestováním atd) jen na základě nějakých účelových obvinění? Takhle držet nepohodlné osoby na řetězu celá desetiletí bez důkazů a prokázání viny...to je jako když za komunistů nepohodlné zavírali do blázince. Zcela legálně.

Jestli mezi těmi lidmi byli i nějací skuteční viníci...tak to je přece problém vyšetřovacích orgánů a justice. Času na to měly dost.

Tohle bylo prostě rozumné řešení, které musí každý rozumný člověk chápat... Soudcům to vytrhlo trn z paty, že jim zmizely ze stolů zpackané případy, se kterými si nevěděli rady...a rozvázalo jim to ruce řešit konečně naplno aktuální případy.

Prostě absolutní spravedlnost nikdy neexistuje, ale tohle mělo více pozitiv nežli negativ...a jednou bude za to Klaus oceňován, že si troufl vzít na sebe tuhle nepopulární zodpovědnost...vykydal ten hnůj, trochu nakopl justici nastavil určité civilizované hranice.

+15/−1
1.7.2017 11:47

M13i70r50o24s43l23a52v 69B92á61r69t85a 8664910860267

Naprostý souhlas, autore. Ale proč jste zapomněl na Havla?

+1/−8
1.7.2017 10:24

J79i19ř11í 35P30ř91i20b95y46l 7546465718715

Kde jste viděl Havla v ekonomice. Osobní Vaše zášť je něco jiného.

+3/−1
1.7.2017 11:44

T15o45m98á52š 31B13y28d44e17l13s91k47ý 8640831640

nemluví o Havlovi v souvislosti s ekonomikou, ale o jeho amnestii

+1/0
1.7.2017 15:20

R23o83b54e96r28t 39B47r42i29n26d14a 7201596532772

Je to můj osobní názor,a nemusíte s ním souhlasit, ale podle mne Klausova amnestie nebyla amnestií podvodnhíků a klorupčníků, nýbrž amnestií soudců, kteří nebyli schopni či ochotni jejich případy vyřešit. Myslíte, že dnes je situace jiná?

+16/−1
1.7.2017 9:49
Foto

Z87d75e79n97ě86k 25M70a43t44u88š67k80a 7718156185876

a to jste všechno vymyslel sám???

+3/0
1.7.2017 9:09
Foto

J65i18ř55í 82H61e10r49m52á41n67e13k 4796352272910

Je to snůška smyšlenek a zbožných přání.

+5/0
1.7.2017 5:43

K68a90r39e25l 26B66o65k 7961487511491

Neznalost problému neomlouvá. Prostě blábol.

+8/−1
30.6.2017 22:31

A19n18t59o58n74í37n 20R38e47č11e13k 9705252876350

Je dobře, že došlo oddělení mezi námi. Problém se Slováky nastal hned r.1919, kdy bohužel naše věrchuška v Praze s Masarykem na čele nesplnila podepsanou dohodu z Pittsburghu, která v jednom a důležitém bodě pro Slováky uváděla, že republika bude federativní. Vlády měly být 3, podobně jako později po r.1968. Sám Masaryk dohodu podepsal, ale bohužel toto nedodržel. Že v řadě věcí se Slovákům pomáhalo je jisté, ale také se děly chyby. Hlavně v tom, že pro pracovní výpomoc byli na Slovensko od nás posílání i takoví lidé o jejichž zaměstnání zde nebyl zájem. Učiteli počínaje přes policajty, oficíry, úředníky.... atd, tedy ty nekvalitní. I to bohužel se stávalo. A to těm, kteří se od nás chtěli oddělit, takové věci hrály do karet.

+1/0
30.6.2017 22:24

J37i65ř28í 22K90i18n27d95l 2988897423897

Dohoda schvalovala spojení Čechů a Slováků v samostatném státě, v kterém mělo Slovensko mít svou samostatnou státní správu, parlament a soudnictví. Jak napovídá název byla to dohoda, ale ne právně závazný dokument. Byla to pouze a jenom lokální dohoda Čechů a Slováků. Spojení Čechů se Slovenskem bylo spojení rozvinuté, průmyslové země s orientem. Slovensko bylo v té době hluboce zaostalou zemí, které nemělo ani stanovené hranice. Takže představa, že by Slovensko v době spojení mělo mít vlastní parlament a tak dál, bylo víc jak úsměvné. Pokud se mluví, že Němci ze Sudet rozbíjeli Československo, tak to se stejnou měrou týkalo i Slovenska. Ono se zapomíná, že pokud ve společném státě vypukla krize, tak Slováci, vždy táhali jinam. Ať to byl Mnichov, rok 1968 a rok 1989. Také se zapomíná, že Slováci Havla, jako prezidenta v Bratislavě málem linčovali a jeho doprovod byl napaden. Na Slovensko byli posílaní kvalifikovaní lidi a lékaři. Tatínek Čapků byl lékař a protože na Slovensku byla bída léčil zadarmo a za jídlo a stejně se vrátil zpět, protože mu Slováci rozbíjeli okna a řvali, že má táhnout do Čech.To, že na Slovensko od nás byli posílání i takoví lidé o jejichž zaměstnání zde nebyl zájem je lež, kterou demagogicky tvrdili Slováci, asi stejně tak jako Němci ze Sudet, když tvrdili, jak jsou u nás utiskovaný a hladoví. Slovensko ve svém státě, jako jediný stát v Evropě za odsun Židů platil Němcům a bojovali po boku Německa proti SSSR.

+4/−1
30.6.2017 23:15

D90a30n 10P21o17s40p21i90s41i91l 3829928756684

Problém byl v tom, že ta část pittsburgské dohody, která se týká českých zemí, byla splněna do puntíku, zatímco ke splnění "slovenské" se stále nějak nedostávalo a taky nedostalo Prokop Drtina napsal ve svých pamětech, že po vzniku ČSR nebyla autonomie Slovenska možná, ale že se ani po roce 1935 k tomu republika ani na krok nepřiblížila, považoval za vážné selhání. Pokud někde seženete knihu p. Sachera "Krvavé Velikonoce" (exilové vydání někdy v druhé polovině 70 let) tak ji doporučuji si přečíst. Kniha sice pojednává o bojích na vých. Slovensku během 2. sv. války, ale jako "boční" téma má problém slovenského nacionalizmu a naznačuje, jak ten problém vznikal a jak k tomu česká strana přispěla. Jinak můj otec ve svém mládí byl poslán jako učitel na vých. Slovensko, říkal, že tam bylo mnoho obětavých Čechů, ale i dost takových, o kterých Slováci říkali :" místo maďarských grófů tu máme teď grófy české", jeden za osmnáct a druhý za dvacet bez dvou".

+1/0
1.7.2017 12:50

L95u79b89o64š 29U24l37r89i39c10h 5771350608414

Bože to sú bláboli. Rv

0/0
2.7.2017 16:23

D91u21š60a68n 41N46i29k18o47d89e95m 9405139954933

Vy jste opravdu tak naivní nebo b.... Pokud budeme pokračovat, kdy do jde na Havla? Rozdělení republiky vidíte hodně zjednodušeně, tak nějak spíše z dětského pohledu - upřímně, ale .....8-o

+11/−1
30.6.2017 21:45

M44i82r34o46s32l21a46v 15B44á69r28t62a 8104890980427

K rozdělení republiky muselo stejně dojít a je moc dobře, že k němu došlo po vzájemné shodě a po dobrém. Myslím si, že to pomohlo oboum národům a necítíme k sobě žádné nepřátelství. Škoda, že takto to neproběhlo na Ukrajině.

+3/−2
1.7.2017 11:17

D80u78š79a98n 29N41i24k60o38d48e86m 9425109674883

Nechápu Vaši reakci. Jak se to vztahuje k tomu co jsem psal já?

+1/0
1.7.2017 12:45

J20a40n 94H94l27e52d88í38k 8298549158256

zapomněl jste dodat poděkování za příděl=přísun 300.000 slovens cigánů.

Naivní Češi platí 35.000 slovens vysokoškolákům studia, včetně menzy a kolejí za hubičku, včetně stipendia i 8.000,- Kč za měsíc.

0/0
1.7.2017 21:30

O97l23g83a 28P28a47v57l25í60k33o96v73á 6124688727182

Sice to ti dva pánové bažící po moci upekli bez referenda, ale s ohledem na velmi silnou touhu Slováků se osamostatnit to v důsledku udělali kulantně. Nerozdělené Československo by nejspíš byl nekonečný seriál nedorozumění

+9/0
30.6.2017 21:34

T82o34m14á15š 75B79y17d31e14l93s81k88ý 8900501590

no já to tenkrát viděl asi takto,Slováci se chtěli trhnout, nelíbila se jim vazba na Čechy s hlavním městem Praha. Přitom jim měli hodně co děkovat za minulost. třeba po 2.válce, by Slovensko, co by poražený stát, měl platit reparace, ale tím, že si Slovensko vzalo pod svá křídla Praha, tak se z toho vyvléklo

Slovákům se prostě řeklo, když chcete jít tak si běžte. Mám takový pocit, že jsme se snažili Slováky udržet v jednotném Československu.

A co se týče amnestií, to by jsme museli sklouznout až na Havla. Havell totiž, po té své amnestii, pronesl krásnou větu, že se teď bojí se projít po Václaváku, aby se mu něco nekalého nepřihodilo

+6/0
30.6.2017 20:07

P54e24t26r 25T47o53m29e67k 1936522520381

A jak by podle vás to referendum mělo být zorganizované? Co kdyby se Slováci rozdělit chtěli a my ne, nebo naopak?

+1/0
30.6.2017 19:57

S86l42a31v92o57m78í80r 54B94e49n98e49š 6272157610234

Klausova amnestie byla zcela v souladu se zákonem. Klaus tehd prezidentem byl.

Mečiar ji dal ve chvíli, kdy ji dal, drel na Slovensku situaci pevně v rukou, ale prezidentem nebyl.

Něco podobného, jako kdyby ji dal Husák v době, kdy už byl generálním tajemníkem ÚVKSČ, a tudíž nejmocnějším mužem státu, ale prezidentem byl ještě Svoboda, kerý už byl velice nemocný, neschopný vykonávat funkci, ale po formální stránce Husák ještě prezidentem prostě nebyl a amnestii dát nemohl. Přesto by si ji z nějakého osobního důvodu prosadil.

Kdyby se mu povedlo, že by ten totálně senilní Svoboda ji podepsal, bylo by to v pořádku. Kdyby si ji však prosadil Husák jako generální tajemník ÚVKSČ bez Svobodova podpisu, v pořádku by to nebylo.

+9/0
30.6.2017 19:29

V34o64k67o33u19n 72V52l59a85d52i35m63i62r 8652208629338

Jiste,

i vypsani odmeny na odkaz na ucastniky atentatu na risskeho protektora byl v souladu se zakonem.

+2/−2
30.6.2017 19:49

D51u30š88a82n 10N33i19k20o95d63e14m 9245759964413

Ne s českým. Nějaké okupační právo není relevantní.

+4/0
30.6.2017 21:47

S90l15a43v38o83m28í28r 23B88e70n17e15š 6532267900394

Jestli se Vám něco nelíbí, tak to můžete kritizovat. Zatím tady neplatí taková cenzura, jako byla schválena v Německu.

Avšak na trestní stíhání kteréhokoli občana, včetně Václava Klause, nestačí, že se něco nelíbí Vladimíru Vokounovi.

Aby mohl být kdokoli stíhán, musí tam být porušení zákona.

Vladimír Vokoun není nad zákon.

+3/−1
30.6.2017 22:42

J39i46ř26í 75K84i72n40d33l 2418577233237

To je damgogie a blábolRvRvRv

+15/0
30.6.2017 18:55
Foto

J19i47ř45í 19H55e92r72m56á32n80e77k 4146332162980

Často spolu nesouhlasíme a občas, jako teď, ano.

+1/0
30.6.2017 19:15

J22a92n 28Š65e93s14t34á74k 3768599319564

Hm, perfektně zhodnoceno - ovšem nechápu, proč hodnotíte vlastní příspěvek?

0/0
2.7.2017 10:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.